Productinformatie
De T870 kan de zwaarste ladingen tillen van alle laders op de markt en kan nu zwaardere ladingen aan dan ooit tevoren, waardoor u grotere taken uit kunt voeren en de productiviteit kunt verbeteren met iedere hefcyclus. Hij bevat het toonaangevende onderstel met torsievering en vijf schakels. U kunt laden over hooiwagens, cementmixers of trucks met twee assen en zijborden. Het stapelen van bakstenen, blokken en andere materialen op pallets wordt eenvoudig.
Krachtig
De Bobcat T870 compacte rupslader is de grootste rupslader die Bobcat ooit heeft gebouwd, hij is groter en langer dan zijn voorgangers en biedt een aanzienlijk beter zicht, groter duwvermogen, een krachtigere hydrauliek, grotere brandstofinhoud, het grootste comfort in zijn klasse, hogere hefcapaciteit, meer paardenkracht, een betere bescherming van de vitale componenten. De T870 is speciaal ontworpen voor de hoogste productiviteit in veeleisende toepassingen.
Motor
De nieuwe generatie laders wordt aangedreven door de 4-cilinder 3.4 liter Bobcat D34 dieselmotor die 74 kW op de T870 (SAE JI995 bruto) bij 2400 TPM. Het motorvermogen en het hogere gewicht van de machine zorgen ervoor dat de rupsbanden het beste duwvermogen leveren in hun categorie.
De hefhoogte is met 12% bij de T870, waardoor ze de grootste vrachtwagens kunnen laden en gemakkelijk en productiever kunnen worden ingezet in tankers bij het trimmen van schepen (lossen van bulk materiaal).
Het graafvermogen is met 12% bij de T870 (ten opzichte van de T320).
De hefcapaciteit is met 8% bij de T870 (ten opzichte van de T320). Hierdoor kan de T870 met het grootste gemak een pallet stenen van 1,5 ton opheffen en verplaatsen of worden gebruikt in combinatie met de zwaarste aanbouwdelen uit het Bobcat-assortiment zoals de boomfrees.
Betrouwbaarheid/duurzaamheid
De nieuwe generatie laders zijn gebouwd om lange tijd achtereen te werken op veeleisende werkterreinen.
De hydraulische snelkoppelingen zijn direct op de voorplaat van de hefarm gemonteerd. Een beschermstang strekt zich uit tot voorbij de koppelingen om extra bescherming te bieden.
Over het algemeen maakt de nieuwe 800-serie gebruik van meer parallelle trajecten waardoor de kans op wrijvingspunten tussen de leidingcomponenten minimaal is. De componenten zijn opnieuw ontworpen zodat rechte fittings gebruikt kunnen worden in plaats van verstelbare fittings.
Bij de laders van de 800-serie wordt de inkomende olie gekoeld in plaats van de uitstromende olie. Dit zorgt voor een veel stabielere stroomsnelheid door de oliekoeler, aangezien deze niet beïnvloed wordt door ingeschakelde hydraulische aanbouwdelen of bewegende cilinders. Aangezien de oliekoeler geoptimaliseerd is op basis van een ingestelde stroomsnelheid en niet onderhevig is aan trillingen tijdens het gebruik van een hydraulische breekhamer, kan die uit aluminium worden vervaardigd.
Nooit tevoren was onderhoud zo eenvoudig
Alle routineonderhoudspunten zijn aan één kant toegankelijk dankzij de dwarsgeplaatste motor, terwijl de grote opendraaiende achterklep toegang biedt tot motorcontrole- en bijvulpunten, filters en accu.